Hoe verder met Caparis?

Caparis bezoek

Met de invoering van de Participatiewet 2015 is er geen instroom meer mogelijk in de Sociale werkvoorziening. Binnenkort overlegt de gemeenteraad over de toekomst van de sociale werkvoorziening waarvoor Heerenveen samenwerkt met andere gemeenten in Caparis.

Op vrijdag 30 november heeft de fractie van GB Heerenveen een bezoek gebracht aan de afdeling foodpack van Caparis in Heerenveen.

Na een hartelijk welkom volgt er een rondleiding door het bedrijf. Daarvoor moeten de sieraden af en krijgen we een mooie papieren jas en muts om aan te trekken! Eerst komen we langs een bakkerij. De geur van de ochtend hangt er nog, heerlijk! Dan bezoeken we verschillende afdelingen waar snoep, drop, koek en chocolade worden ingepakt. Het valt op dat mensen ontzettend veel trots uitstralen en ze vertellen ons graag hoe belangrijk hun werk is.
Een leerzaam bezoek aan een bedrijf dat aan veel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt mogelijkheden biedt om zich op zijn of haar eigen niveau in te zetten en door te stromen, zowel binnen
als buiten het bedrijf. Na de mooie rondleiding praten we door met de directeur en manager van Caparis.

Op 10 december krijgt de commissie Samenlevingszaken duidelijkheid over de positie van de deelnemende gemeenten. En in het voorjaar moet er een plan liggen hoe het verder moet met Caparis.

Elly Bijlsma, raadslid GB Heerenveen

Op de foto van Elly zien we Caparis-manager Harm Zwier in gesprek met de fractie.